Sunda Sara

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Sara - 8 december 2014 22:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sara - 8 december 2014 11:43

Även om jag idag är trött så känner jag mig stark. Stark och modig. Stark självkänsla. Ökat självförtroende. Jag vet att jag kommer hitta min balans så småningom. Det får ta den tid det tar. Min reservtank med energi är full, jag klarar vilken situation som helst. Med det sagt behöver jag ändå vila. Fylla på även den vanliga tanken. Det är så stor skillnad på att vara trött med en full reservtank mot att vara helt slutkörd i bott. Nu slipper jag de mörka tankarna, ångesten och oron. Känner mig lite ledsen över att missa roliga saker, men ändå, jag vet att energin kommer öka och att jag då kan fortsätta leva. Lite konstigt hur leva för mig betyder göra saker. Det måste väl ändå räknas som leva att ta det lugnt och vila också? Återhämtning ingår i livet. Ingen orkar utan vila.

Av Sara - 8 december 2014 10:18

Bebisflaskorna behöver diskas. Nya små kläder tvättas. Sängkläder bytas. Sambon och sonen har åkt för att fixa några ärenden och ge mig utrymme att andas. Jag måste skärpa mig nu. Inte ramla ner i gamla mönster med "prestera först-vila sen". Vila måste komma nu och prestera sen. För i dagens samhälle fortsätter kraven komma på löpande band. Om jag inte får vila förrän allt är klart kommer det aldrig bli någon vila. Sen kommer hela tiden flyttas fram. Så, nu är det egentid och vilotid. Därmed basta!

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards