Sunda Sara

Alla inlägg den 31 december 2014

Av Sara - 31 december 2014 12:28

Tittar i mitt första album. Pappa och jag myser, leker och äter mat för första gången. En gång för längesen hade jag en närvarande pappa.

Ser foton på mig själv på 2årsdagen, oskyldigt lycklig över tårta och paket. Efter kalasen separerade mina föräldrar och jag miste min pappa. Han missade min uppväxt och vi har idag ingen kontakt.

Jag vill plocka upp barnet på bilden och trösta. Ta hand om. Inser att även om pappa försvann så fanns det människor som plockade upp mig. Mamma och mormor. Under alla år jag har sökt med blicken efter han som var frånvarande, när jag hela tiden hade andra som var närvarande. Andra som bekräftade hur värdefull jag var. Önskar jag hade valt att titta åt det hållet istället, men bättre sent än aldrig.

Öppnar även sonens album och blir så lycklig över min och pappans kärlek till varandra. Lycka över att min son har två engagerade föräldrar, oavsett hur saker och ting utvecklas mellan oss. Älskade lilla familj. Ni gör mig hel igen. Ni läker mig.

Av Sara - 31 december 2014 10:53

Ena stunden känns det bra, nästa är jag trött. Alltså inte sovtrött utan utmattningstrött. Det har varit lite mycket nu ett tag och jag har inte hittat balansen än. Inte fyllt på energin jag använt upp. Det jag lånat från reservtanken.

Idag är det nyårsafton och vi ska ha det lugnt och skönt. Det känns jättebra! Tidigare år har det varit jobbigt att inte ha planer, men i år är det precis vad jag önskar mig. Kravlöst, lugnt och mysigt med mina grabbar. Sambon ska laga mat och vi ska dricka lite skumpa. Umgås. Bebisgosa. Återhämta oss. Tänk att man lär sig till slut! Slutar kämpa emot och gör det vi vill. Det spelar väl ingen roll vad andra gör eller tycker. Jag har min lilla familj runt mig och det räcker gott.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards