Sunda Sara

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Sara - 4 januari 2015 22:03

Kunde inte motstå. Ville inte vila och ta det lugnt. Bjöd in en liten familj på besök till oss. Har länge velat bjuda in dem. Har fått ställa in förut. Har hängt i luften ett tag. Ville få det gjort. Ville orka för sambons skull. Ville egentligen själv, men tappade bort det längs med vägen för flera veckor sedan. Rädd för betalningen. Rädd för att kastas in i mörker av trötthet. Rädd att återigen dippa i energinivå. Varför är det så svårt att leva balanserat? Vila och aktivitet. Socialt och egentid. Träning och återhämtning. Faller det sig naturligt för folk som inte varit utbrända?

Av Sara - 4 januari 2015 13:51

Har svårt att gå ner i viloläge. Vill mer. Vill så mycket. Vill allt. Leva, utforska och ha roligt. Vill inte tillbaka till pausläget.

Summerar veckan som gått. I måndags var sambon hemma från jobbet pga min trötthet, tisdagen klarade jag men blev trött, sen var det två lugna lediga dagar och på fredagen fick jag barnvakt av mormor. Där någonstans började energin bli i balans. Gårdagen var kul med besök av ny vän och bebis. Det är just det. Det är så kul att må bra och vara social. Men det tar också energi, speciellt innan man känner varandra. På många sätt är det investering. När jag väl känner några mammor o bebisar blir föräldraledigheten roligare. I vilket fall. Jag har varit i obalans i veckan. Borde ta tillfället i akt och vila. Fylla på. Inte köra på. Men tråkigt är det...

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards