Sunda Sara

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Sara - 26 januari 2015 21:24

1) Ofrivilligt barnlös- bebisen var lösningen ??
2) Kass situation på jobbet- byt jobb!
3) Dålig relation med pappa- efter att ha försökt allt återstod bara en brytning
4) Dominant mamma med höga krav på mig- begränsa henne. Kom ihåg att jag varken behöver göra som hon vill eller tycka lika om allt. Undvik henne när jag är trött, har svårare att stå emot alla åsikter då.
5) Hatar att vara sjuk - se till att hålla hårt i promenader, BK, avslappningsövningar, bearbeta saker som händer, få egentid, säga nej och lyssna på mig själv. Kom ihåg att det är alldeles tillräckligt att vara otillräcklig.

Av Sara - 26 januari 2015 19:53

Känslorna och hopplösheten har studsat runt i kroppen. Likaså glädje och framtidstro. Upp och ner. Men av någon anledning har jag inte orkat skriva här. Känns som att jag är trött på min egen röst, mitt eviga svammel och att saker och ting hela tiden upprepas. Svårt att somna om på nätterna, det vet ni redan vid det här laget. Mår bra av promenader, egentid och att gå på aktiviteter med bebisen. Slits mellan behovet av egentid och att inte vilja lämna bebisen. Funderar på mina relationer, maler saker om mina föräldrar och vänner om och om igen. Jag ser ju det i tidigare inlägg, att samma tankar återkommer. Är så trött på mina tankar. Trött på mina reflektioner. Är jag inte klar snart? Är jag inte medveten om mig själv och omgivningen redan? Har jag inte accepterat och gått vidare? Känns som att processen är satt på repeat.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards