Sunda Sara

Alla inlägg under april 2015

Av Sara - 3 april 2015 14:27

det gör ont, men jag vet nu att känslor inte är farliga. Jag fäller en tår för det som aldrig var och det som aldrig kommer bli. Beslutet var ändå rätt. Tufft men rätt. Högtider påminner mig om det jag inte har. Att se min son i sambons armar så självklart gör ont och värmer samtidigt.

Min pappa hade en dotter, men brydde sig inte speciellt mycket. Min pappa har ett ljuvligt barnbarn, men bryr sig ännu mindre. Det är så sorgligt. Men ändå så verkligheten ser ut och det jag har att förhålla mig till. Det gör ont att göra slut med en förälder, kanske är det ett sår som aldrig läker helt. Men att ha kontakt skadar mig mer.

Av Sara - 2 april 2015 09:31

Både igårkväll och imorse bokade jag av saker. Utan ångest eller sorg. Utan att känna mig sjuk. Ingen orkar allt hela tiden. Utbrändheten har gjort mig medveten om mina stress/trötthetssignaler och den har lärt mig vikten av att lyssna på dem. Däremot ställde jag inte in pga utbrändheten utan pga av att jag var /är trött. Jag har en tiomånaders som sover dåligt på nätterna, som är förkyld och som jag aktiverat hela veckan. Man kan vara trött för mindre! Det är okej att lyssna på kroppen, det är okej att ställa in och det är okej att återhämta sig mellan varven. Kanske inte okej, utan livsnödvändigt. För alla människor, inte bara fd utbrända.

Bra

Av Sara - 1 april 2015 08:14

Det går bra nu. Utrymme och behov för bloggen finns inte. Jag lever livet istället för att titta på och reflektera. Det är ljuvligt.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards