Sunda Sara

Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Sara - 3 juni 2015 13:43

Det har kommit ut fler jobb som jag är behörig att söka, men inte alls vill ha. Statliga, kommunala tråkiga jobb. Blä. Jag vill över till privata sidan nu, få jobba med rådgivning och service. Använda mina personliga tillgångar i social kompetens, servicekänsla, flexibilitet, lättsamhet, positivitet och smarthet. Har bestämt mig för att ha is i magen, det kommer fler jobb. Kanske har jag redan ett på gång, kanske kommer det ut fler på arbetsförmedlingen eller kanske kan jag via kontakter hitta något. Eller vanlig hederlig spontanansökan. Kanske ska jag plugga något? Ekonomi?

Pratade med min löneavdelning idag. Jag har två månaders uppsägningstid. Jag kan under inga omständigheter gå tillbaka till mitt gamla jobb, funderar på att säga upp mig oavsett om jag fått ett nytt jobb eller inte den första juli. I så fall löper uppsägningstiden under sista fötäldraledighetsmånaderna och jag behöver aldrig mer sätta min fot på den ångestarbetsplatsen. Klippa bandet och fokusera framåt. Lägga min energi på att komma vidare istället. Det måste gå. Det måste finnas ett jobb för mig någonstans.

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards