Sunda Sara

Direktlänk till inlägg 1 december 2014

En sån som gnäller på försäkringskassan

Av Sara - 1 december 2014 16:49

Sitter hos en nära vän och pratar medan våra små avbryter konstant. Av någon anledning öppnar jag upp och berättar om min oro över att komma ut i jobb igen efter utbrändheten, min oro över att byta läkare igen och mina tankar kring hur försäkringskassan och arbetsförmedlingen fungerar... Sen är det som att jag ser allt utifrån, förstår hur hon hör det, hur jag själv hade hört det innan jag själv blev svårt sjuk. Det blev så tydligt att vi stod på varsin sida. Hon arbetsför och duglig, jag en glidare på staten som till råga på allt gnällde på systemet. Kanske tänkte hon inte alls så. Kanske är det bara mina egna fördomar. Mina fördomar om att jag borde vara tacksam och inte klaga. Att jag borde skärpa mig och bli frisk, jobba 100% igen.

Men jag vet ju innerst inne att utbrändhet inte är något man kan skärpa sig upp ur. Hade det handlat om vilja hade jag varit frisk för längesen. Såklart jag vill jobba och vara frisk. Jag tror inte det finns någon som vill vara sjuk.

 
 
Oslofru

Oslofru

1 december 2014 19:46

Hej! :) Jag tänkte bara att jag skulle tipsa om en tävling på min blogg, där man har chans att vinna en bilbarnstol till ett värde av 3000kr! Gå in och kika vet jag ;)

http://www.oslofru.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 8 augusti 2015 17:37

jag ska börja ett nytt jobb och det jag lägger min energi på är kläder. Efter sjukdom och föräldraledighet har jag varit ifrån arbetsmarknaden i typ 3 år. Jag har gått i mjukisbyxor osminkad, träffat familj och andra mammor. Inte varit speciellt ofta...

Av Sara - 8 augusti 2015 10:48

Så åkte sambon och sonen iväg till farmor och farfar. Och jag blev ensam kvar. Behöver egentiden så väl, men saknar dem redan. Inatt hade jag stressdrömmar igen. Har haft det flera nätter rad nu. Legat vaken timmar. Jag behöver vila. Stressa ner. Reh...

Av Sara - 6 augusti 2015 05:19

min själ längtar efter yoga. Lugnet, stämningen, harmonin, medvetenheten, här och nu känslan och det kravlösa. Att bara få vara. Att få räcka till. Att få utrymme för mig själv. Att investera i min själ. Jag gick på gravidyoga och älskade det, de...

Av Sara - 4 augusti 2015 09:30

Så har vi haft en vecka ihop hemma. Semester. Vi har varit iväg på två resor och däremellan varit i huset. Huset börjar bli väldigt rörigt nu. Sängarna obäddade, smutsiga strumpor på golvet, toaletter som behöver städas, smulor i köket både på bord o...

Av Sara - 8 juli 2015 01:40

Oj oj, hur ska det gå när han börjar dagis? Sagt medan jag traglar i sonen mat. När pappa blir hemma i höst blir det nog mera ordning! Sagt när jag lekt i honom en tugga till. Läste någonstans att perfektionism är ett droppande på barn. Dropp drip...

Presentation

Livet kan aldrig bli som förut efter en utmattningsdepression, men visst borde det kunna bli bra ändå? Här kommer jag skriva om min väg mot balans och ett meningsfullt liv! Fröken duktig får stiga åt sidan och ge plats åt mig själv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards